lördag 18 juli 2009

Några kort

Efter mitt hårda jobb igår (se inlägg nedan) var jag slut i ryggen och satte mig vid pysselbordet istället. Jag hittade ett par färdig färglagda stämpelmotiv som jag tänkte att jag skulle använda. Därefter gick jag igenom mina spillpapper och dekorationer som blivit liggande ett tag.

Började med detta kort. Det såg så skönt ut att sitta med fötterna i blöt. Den stämpeln är från Bildmålarna. Jag hittade en bit mesh som fick bli en bakgrund. Grodorna är stansade med en cuttlebug die och som jag fått av en väninna, tack Lotta. Blommor (naturligtvis). Använde även en öljett som jag inte använt på länge. Text stämplarna kommer från hÄnglar och stÄnglar.


Här är stämpelmotivet från hÄnglar och stÄnglar. Tycker den är så söt med katten. Text stämpeln är från Reprints nya clearstamps och passar med flickan och katten. Lite blommor och blad, band och lite bling så var kortet klart.


Sista kortet är även det ett motiv från Bildmålarna. Textstämpeln är från Reprint och ingår i samma set som text stämpeln i kortet ovan. Tyckte dessa stämplar passade bra ihop då flickan kallas "Lyckliga Mimosa". Den lilla berlocken som jag tror är en dagslända fick också vara med. Alla dessa saker är inhandlade hos Altheasmix.

5 kommentarer:

Carina sa...

Fiiiina kort Anki!
Hoppas att du har det bra.
Kram Carina

Laila sa...

Vilka härliga kort du gjort!
Dom blev man glad av! :-)

Mita och Katta sa...

Satan i gatan vilket fiiiiiint kort. Här sitter vi o sippar hihi bälgar rosé och löser livets gåtor.
Många kramar från oss.

Anki sa...

Tack tjejer!!!

Mita och Katta: vad är det jag ser?! Dricka vin så där ;-)

Hanna sa...

Supersnygga kort Anki!
Du är otroligt duktig.
Ha det bra,
kramar från Hanna