torsdag 1 november 2007

Hjälp ...

jag har ett problem. Ok det är väl ett i-lands problem men ändå ett problem.

Jag har tittat på bärbara datorer och har hittat en som jag tycker är så jäkla snygg.
Det var utseendet jag föll för.

Vad gäller prestanda så har den nog lite mer än vad jag behöver, men den är ju så snygg.

Nu till "problemet".

Den har en skärm på på 14". När jag tittade på den irl så tyckte jag att den var lite liten. Kan kanske ha berott på att den stod jämte andra datorer med större skärm.

Jag kollade med en kollega som har en likadan och frågade om han tyckte att den kändes liten, men han hade inte den känslan.

En annan kollega kom med förslaget att om man t ex vill jobba med photoshop och vill ha en större bild att man via en docka kan koppla datorn till den skärm jag har till min stationära dator.

Nu till mina frågor. Är det någon av er som har en bärbar med en 14" skärm? Känns den i så fall liten?


Här är en bild på "underverket".



5 kommentarer:

MonasUniversum sa...

Tja bruden. Wendy har tagit över Jimmys gamla, på 14 tum. Hon tycker den är kalasbra. Men så gör hon, som också Jimmy gjorde, så att hon kopplar upp den på den stationära skärmen.

Så spring och köp du!

Anki sa...

Tack Mona!
Jag har varit på mässan hela dagen idag och Malin ville ha hjälp imorgon men på söndag hoppas jag få tid över att hämta datorn. Ja jag har lagt undan den då de bara hade ett ex kvar

Olivia sa...

Hej Anki!
Jag har också en Vaio (visst är de fiiiiiiiiina!) och den har en skärm på 13.3 och jag tycker att det inte är något problem med det! Jag jobbar hela dagen med den och det funkar kalas! Klart du ska köpa den!!! :)
Kram

Olivia sa...

Hhmmm jag är nog lite sent ute ser jag nu! Du har väl hunnit köpa den redan?! GRATTIS i så fall! :)

Anki sa...

Hej Olivia!
Jo jag har köpt en. Har inga som helst problem med skärmen. Det var nog bara att den såg liten ut i butiken.
Visst är Vaio fina!!!