söndag 6 juli 2008

Ensam igen

Efter tre intensiva veckor är jag nu ensam igen. Kusinen med dotter åkte hem idag.

Mycket har hunnits med.

En vecka i Storlien. (Jodå det fanns saker att göra och se även sommartid)

Hemväg från Storlien via Norge. (Och jag körde hela tiden, tur att vi inte mötte så många svenskar och att jag hade hyrbil)

Drottningholm

Birka

Nyköping ett par vändor.

Fullt upp med andra ord.

Nu känns det då lite ensamt men också lite skönt att prata svenska och inte behöva speaka engelska. Och att få ha badrummet för mig själv.

Hmmm... någon i området tycker tydligen inte att jag ska vara själv. Det ligger en massa solros kärnor på uteplatsen så skatorna i området håller mig sällskap.

Till den/de som kastat kärnorna vill jag bara säga. Tack men jag klarar mig själv jag behöver inte sällskap av ett gäng skator.

6 kommentarer:

Malin sa...

Härligt det låter med en sådan lång semester. Antar att de är jättenöjda efter alla utflykter i Sverige.

Ses snart?
Malin

Anki sa...

Malin, jag hoppas verkligen de var nöjda med sin semester. De sa det men de skulle väl inte säga om de inte var det ; ).

Hoppas också vi ses snart! Ingen mer minimara inplanerad???

PLEASE!!!
Anki

Anonym sa...

hurru...du har ju en skata till här bredvid dig på jobbet - Jag alltså....stackare!!! Egentligen skulle jag ju in på Malins blogg och kika lite men av ren nyfikenhet så klev jag in här... Visste inte att du varit på Birka! Bra? KRAM

Dwoman sa...

Testar bara om min nya google identitet funkar bra...hej hej igen

Carina sa...

Halloj Anki!
Roligt att höra att er semester blev bra, vilket jag inte tvivlade det minsta på när du beskrev den tidigare.
Hoppas att vi ses på Papprika snart.
Kram Carina
Ps. det finns en liten utmärkelse till dig hos mig;)

Olivia sa...

Tittut Anki, var är du?
Hoppas allt är bra med dig och att sommaren har varit skön!
Kram och vi ses snart!