lördag 24 januari 2009

Kort

Jag vet att jag kommer att få en beställning på ett kort till en tjej på jobbet som fyller 50 i februari. Därför har jag börjat skissa på kort sedan ett tag.

Jag såg ett kort i senaste Scrapbooking mm som jag ville göra. Ett sk "Joy fold card". Jag fick dock inte ihop måtten så jag gjorde om det lite.


Födelsedagsbarnet gillar lila och därför fick jag användning för ett par gamla papper från Deja Views. Alltid skönt att äntligen få användning för gamla papper.

Mina mått är:

Stora basen: 15 x 23 cm, vik vid ca 8 cm.

Lilla basen: 10 x 23 cm, vik på mitten.

Mönstrade papper: ett par mm innanför cardstocken.

Lite dekorationer har kommit på också. Nu återstår bara namn och ev ålder på framsidan.

3 kommentarer:

Katarina sa...

Jättefint kort. Jag ska själv försöka mig på ett sånt kort med den vikningen. Bra att jag nu har måtten så slipper jag göra fel.

Ha en skön kväll. Kram!

Mita sa...

Snyggt! Jag gjorde en egen variant på vikningen, du såg kanske den under "dragonfly". Kul att du tittar in! Jag är oerhört kreativ just nu, saknar dock någon att pyssla med här. Jag får snart ragga nån på byn? natti-natti!

Katarina sa...

Du har en utmärkelse att hämta hos mig. Kram