onsdag 20 juni 2007

Faan, faan, faan...

Min lillebror ringde mig ikväll när jag var på Papprika. Det har varit skottlossning i Nyköping och en polis har blivit dödad. Gärningsmannen är samma person som dödade min storebror -94 och samtidigt skadade två andra. Han blev då dömd till livstid som här betyder 14 år och kom ut efter 6,5. I de här lägena önskade jag att vi hade samma straffsatser som i USA, där livstid betyder livstid. Nu ska karusellen börja snurra igen. Aftonbladet ringde mig också på Papprika och ville ha uppgifter. Jag försökte förklara att jag inte vill prata om det men han var väldigt påstridig. T o m kunderna undrade vad det gällde. Pratade med mamma nu ikväll som också hade pratat med min lillebror. Till honom hade både Aftonbladet och Expressen ringt. Som väl var talade han om för dem att de fick inte ringa mamma. Ändå värre blir det väl för svägerskan. De hade varit och tittat på min brorsdotter som spelar fotboll. När de kom hem stod båda ovan nämda tidningar på gatan och väntade.
Faan, faan, faan!!!
Ska försöka lägga mig och sova nu.

4 kommentarer:

Malin sa...

Kramar hjärtat! Ibland suger livet! Tänker på din familj och hoppas att ni får en bra midsommar trots allt!

Anonym sa...

Oj Anki, vad hemskt! Jag visste inget om detta, det måste vara verkligen jätte jobbigt för dig och din familj! Stor kram, Olivia

Anonym sa...

Tänker på dig Anki.
Kram Carina

MonasUniversum sa...

Amen vad i helvete! Inte nog med att såren rivs upp igen; hyenorna kan bara inte låta bli. Det finns ju faktiskt gränser för vad journalister får göra. Idiotjävlar!

Kram på dig tjejen!