lördag 16 juni 2007

Äntligen helg!

Fy vilken vecka. Det skulle läneförhandlas i veckan och för första gången på många år såg jag fram emot det. Förra året jobbade vi häcken av oss så jag förväntade mig att få en rejäl peng. Mina kollegor hade fått ca 2.000 kr i påökt så jag trodde jag skulle ligga där någonstans också. Men ack vad man bedrar sig! Det känns ju inte så speciellt kul att få frågan om man verkligen vill fortsätta som programmerare. Frågan ställdes nog inte exakt så men det var ändå andemeningen. Erkänner att jag blev helt ställd och tyvärr när jag blir arg så börjar tårarna rinna (varför?). Hade dock sinnesnärvaro nog att inte skriva på på en gång. Har kollat med facket som inte tyckte att mitt lönesamtal var bra. Chefen hade inte tagit upp några argument som var tillfredställande. Så nu får vi se vad facket kan göra.
Veckan slutade bra i alla fall. Jag åkte till Papprika och shoppade lite. Jag har ju inga papper eller annat hemma ;). Hoppas jag kan pyssla lite i helgen och att vädret fortsätter som det börjat.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Tråkigt för dig Anki, kämpa på!
Hoppas att facket kommer fram till något fördelaktigt.
Kram Carina

Malin sa...

Hoppas att det löser sig med lönen. Märkligt hur okänsliga vissa chefer kan vara. Jag slår vad om att det var en man...

MonasUniversum sa...

Alltså, jag måste vara trög; varför frågade chefen så? Vill de säga upp dig? Låter ju inte klokt i så fall..
Kram

Anki sa...

Tack tjejer! Visst är det en man. Jag tror inte att de vill säga upp mig men däremot att jag ska ha en annan roll (en som jag redan haft och sökt mig ifrån). Förhandlingarna som facket ska sköta kommer inte att ske förrän i augusti, så det blir en lång väntan hela sommaren.