onsdag 24 juni 2009

Kors - jag har gjort några LO:s

Vi hade ju en period med snö i februari. Jag hade tänkt mig ut i skogen för att fota lite men till slut blev det bara min uteplats som fotades :-(


Jag gillar stämpeln som kommer från Inky Wings. Den säger det som jag gillar med snö. Blomman är en gammal ljusmanschett som jag plockat isär. Det måste ha varit kväll och lite halvtaskigt ljus när jag tyckte att den passade. Upptäckte att det är lite rosa i blomman. Men det får gå ändå.
Favorit brorsdottern Fia (för att tydliggöra så har jag bara en brorsdotter) fyllde år i april. Då fick jag se nya lägenheten som hon och pojkvännen köpt. Pappersremsorna ska liknas vid ränderna i tapeten. Färgen på blomman tyckte jag bröt av mot det blå och bruna riktigt bra.

I april var jag och Katta in till Kungsträdgården för att titta på och fota körsbärsblommorna som blommade så fint. När det blev dags att scrappa bilderna plockade jag fram en overlay som man färglägger själv. Jag har tidigare försökt att färglägga den men inte hittat någon färg som blev bra.

Nu testade jag med mina Promarker pennor och de funkade ju. Jag tog de mörkaste färgerna jag hade. Den gröna är färgen "Grass" och den bruna är "Cocoa". När det gällde den rosa färgen så hittade jag ingen lämplig bland promarkerna utan jag testade istället Alcohol Inksen. Då fick jag fram den rosa färg som jag var ute efter.

3 kommentarer:

Laila sa...

Jag bara älskar vinterLOn! Dom andra är också fina, men just den... ♥ :-)

Anki sa...

Tack!!! Jag blev också väldigt nöjd med den.

Katarina sa...

De blev ju jättefina allihop. Du fick verkligen till färgerna på overlayen. Kramar!