lördag 29 september 2007

Misstag...

T hade lämnat ett alfabet på PappRika i veckan som jag har köpt. Eftersom jag aldrig numera hinner hem i någorlunda god tid så har jag inte hunnit hämta det förrän idag. Eftersom jag vet att det är scrapmara idag så tänkte jag att "jag hämtar det innan maran börjar".

Det är bara det att då öser regnet ner. Väntar alltså tills regnet slutar. Vad har hänt då? Jo alla tjejer är ju naturligtvis på plats och skapar för fullt. Visste att det var ett misstag att åka när alla redan börjat.

BLEV JAG NÅGOT SUGEN DÅ?!?!
Lyllos alla tjejer som är på mara.

Istället var det bara att åka iväg och handla för att sedan hem och städa och tvätta. Får besök imorgon av kompisar från Nyköping. Besöket är ju jättetrevligt men det är alla förberedelser som jag helst skulle vilja slippa.

Jag ska ju dessutom bjuda på mat. Är helt värdelös i köket så det känns lite jobbigt. Bara att leta fram ett recept tar en hel evighet.

Någon som känner en kock som kan komma hem till mig imorgon bitti???

Nej nu ska jag väl dra fram dammsugaren och gå ett varv istället för att sitta här.

4 kommentarer:

Malin sa...

Tror verkligen att du blev sugen att stanna kvar. Det var ju en dag upplagt för att sitta och pyssla. själv såg jag två filmen på raken hemm aoch satt och mös i soffan.

Anki sa...

Visst var det så. Ska nog bestämma en kväll och sitta och pyssla och inget ska få komma ivägen för det. Får se om det blir hemma eller på PappRika.

MonasUniversum sa...

Hhhm, såg inte detta förrän nu. Du kunde ju ha slängt ihop det där jag gjorde med kyckling. Asenkelt. Trust me, för jag suger också i köket..!

Anki sa...

Mona: tänkte inte på det. Hittade ett lax recept som inte var allt för avancerat och det blev helt ok.