torsdag 28 maj 2009

Utmanad av Monica

Jag har blivit utmanad av Monica att svara på ett antal frågor. Här kommer frågorna och mina svar:

1. Gör du kort eller scrappar?
Både och även om det blivit mest kort på sistone.

2. Favorit färg som du gärna använder?
Grönt, älskar alla gröna nyanser.

3. Vilka dekorationer kan du inte vara utan?
Blommor, blommor, blommor!!! Använder dem till nästan allt.

4. Vilket är ditt bästa köp?
Hmmm...skärmaskinen eller kanske Dream Kutzen eller min QK Revolution eller...nej jag kan inte bestämma mig för en enda grej.

5. Finns det något du ångrar att du köpt?
Mönstersaxarna...de fick "försvinna" i senaste flytten.

6. Vad för motiv scrappar / stämplar du helst?
Jag scrappar om allt och inget. Mina brorsbarn finns dock med både här och där.
Stämplar som jag gillar är hÄnglar och stÄnglar men nu har jag fått nya favoriter bland Bildmålarnas stämplar. Tim Holtz stämplar är ju heller aldrig fel.

7. Finns det någon pysseltidning som du brukar köpa?
Jag köper svenska tidningen Scrapbooking mm och så prenumererar jag på Ett Trykk. Helt underbar tidning.

8. Favorit pysselblogg du brukar besöka?
Har ingen speciell favorit utan ett antal. De flesta ligger under min blogglista.

9. Vad/vem inspireras du av?
Kan vara allt möjligt. Ett mönster man ser på ett plagg, tidningar ... ja som sagt allt möjligt.

10. Om du fick 1000 kr och handla pysselsaker för. Vad skulle du köpa då?
Då skulle jag köpa QK nya maskin, som inte kommit ännu. Om jag nu kunde vänta (hahaha föga troligt). Annars, ja de Alcohol Inks som jag saknar, några fler Tim Holtz stämplar, QK dies, papper. Det är inga problem att få slut på pengarna i alla fall ; D

Inga kommentarer: