söndag 3 maj 2009

Vilken helg

Helgen har varit lite upp och ner hittills. Det har ju varit så skönt med tre lediga dagar. Det började ju inte så bra dock.

Hade nattjour natten till fredag. I normala fall sover man sig igenom hela natten vilket är lättförtjänta pengar. Den här natten fick jag dock göra skäl för mig. Första samtalet kom 23.20 vilket ju är helt ok eftersom jag fortfarande var vaken. Men jag blev inte klar förrän 00.50. Jag hade ju tänkt komma i säng lite tidigare. Kl 03.05 kommer nästa samtal. Men vad är det här!!! Kl 05.00 blir jag klar denna gång.

Eftersom jag ska ner till Nyköping så kl 08.00 ringer väckarklockan. Då är jag ju jättepigg...NOT!!! Snoozar lite och kommer upp ca 8.30.

Blir så småningom klar men innan jag åker iväg ska jag ta ut lite pengar och går alltså till bankomaten. Jag får ut mina pengar men bankomatjäveln tar mitt kort. Men hallå???!!! Det står tre personer bakom mig, När jag säger att jag inte fick tillbaka kortet vågar ingen av dem försöka. Nåja hem igen och in på datorn för att flytta pengarna jag har på kontot till ett annat konto.

På väg ner till Nyköping intalar jag mig att anledningen till att maskinen behöll kortet är att jag kört med det gamla hederliga bankomatkortet. Ni vet det där blågröna som det står "Bankomat" på över hela kortet. Fick meddelande från banken att de skulle upphöra att fungera för jättelänge sedan, men de har ju funkat alldeles utmärkt hittills.

Vill inte människan byta till annat kort får vi väl fixa det åt henne genom att sno kortet.

Så gick alltså mina tankar.

Igår kväll skulle jag åka hem till Stockholm igen. Innan jag drog iväg var jag tvungen att tanka. Öppnar plånboken och vad ser jag. Bankomatkortet ligger ju där det ska!!! Hur jävla körd är man då??? Hur f*n kan man glömma bort att man stoppat tillbaka kortet??? Och dessutom lura i tre personer att det är något fel på bankomaten!!!

Ska man se upp för män i vita rockar som bär på en konstig tröja med långa ärmar???

Eller kan jag kanske ta upp detta med chefen som argument för att jag behöver semester och det NUUUUUUUU!!!

Herrejävlar säger jag!!!

5 kommentarer:

Osloskånskan sa...

"tillfälligt avbrott" kanske?

Katarina sa...

Inte så roligt för dig men du har givit mig ett gott skratt. Dessa kort. Kramar´!

Carina sa...

;)
Hoppas att det blev en härlig helg i Nyköping i alla fall.
Tack för dagens smilgropar:) !

Grattis till din DT plats.
Kram Carina

Anki sa...

Kul att jag kunnat roa er tjejer. Jag kunde definitivt hålla mig för skratt just då men nu får jag väl medge att det var ganska roligt.

Carina: Tack! Blev lite shockad när jag fick frågan.

Marie-Louise sa...

Hahahaha vilken rolig läsning! Du fick mig att le i allafall, tackar för det. Kram kram