lördag 30 maj 2009

DT alster

Äntligen har det blivit dags att visa upp vad jag åstadkommit hittills. Det har varit en riktigt hektisk vecka med andra aktiviteter, men nu har det blivit dags!

Allt material (förutom banden) finns att köpa hos Mita Altheasmix.

Börjar med ett kort gjort av två påsar. De är ihopsatta med ett gångjärn.
Öppningarna är kvar så dem kan man använda till att t ex stoppa i en tag med text. Funkar också jättebra att lägga i exvis presentkort.
Papper jag använt är från Bazzil, Prima och ett notpapper som jag inte vet tillverkaren på.
På framsidan har jag även använt mig av blommor, lite bling och skumgummi bokstäver.


Insidan ser ut enligt nedan.
Här har jag använt stämplar från Bildmålarna (den lilla flickan) och Inkido (stråna)


På kortet nedan har jag använt papper från Maja Design och Bazzill.
Stämplarna är även den här gången från Bildmålarna och Inkido.



Till sist en altrad ask. Den är först målad med akrylfärg och sedan gick jag lös med Alcohol Inksen. Akrylfärgen var nog lite för mörk men effekten blev ändå ganska bra tycker jag.

3 kommentarer:

Katarina sa...

Vad mycket fint du gjort. Ha det bra. Kramar!

TinaStina sa...

Åh vad kul att se dina DT-alster! Jättefina grejer du gjort! Gillar påskorten massor!

Kram!

Monica sa...

Vad fint det blev :-) Kul idé med påsarna också! :-)
Kram kram!